Nem mondtad ki – mégis csalódtál?

Nem-mondtad-ki-megis-csalodtal

A legtöbb cégvezetőnek vannak elvárásai a csapatával szemben – csak nem mondják ki őket. Azt remélik, hogy a másik kitalálja, mit akartak, hogyan gondolták, milyen minőségben kellett volna megcsinálni. És amikor nem úgy sikerül, nem visszajelzést adnak, hanem visszavonulnak, vagy éppen felrobbannak. Ez a poszt arról szól, hogyan születnek a legnagyobb csalódások abból, amit sosem fogalmaztunk meg pontosan – és hogyan zárhatjuk le ezt az energiapazarló mintát.

„Nem mondtam el, de elvártam” – a csendes csapda

Cégvezetőként hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy amit mi látunk világosan, azt más is érti. Hogy „egyértelmű”, mit várunk el – és ha a másik nem hozza, „nem veszi komolyan” a munkát. Pedig valójában mi voltunk azok, akik nem kommunikáltuk pontosan az elvárásainkat. És ebből jön a csalódás. Nem azért, mert a másik nem akart jól dolgozni – hanem mert fogalma sem volt, hogy mit jelent nálunk a „jól”. A visszacsatolás hiánya nem csak információs hiba – hanem kapcsolatrombolás is. A csapat nem tudja, mi volt jó, mi volt kevés – így nem fejlődik, csak próbál találgatni. És ha eleget hibázik, el is megy.

Így csúszol bele az elvárás nélküli vezetésbe – és annak következményeibe

Nézzük meg, mikor kerül egy vezető ebbe a csapdába:

Tipikus hibák:

  • „Éreznie kellett volna, hogy ez kevés.”
  • „Nem szóltam, mert már úgyis elkészült.”
  • „Nekem ezt nem kellett volna külön mondanom.”
  • „Aki jó, az magától is ráérez.”
  • „Meg akartam kímélni… nem akartam belekötni.”


És mi a következmény?
A visszacsatolás hiánya azt eredményezi, hogy:

  • te magad egyre frusztráltabb leszel (mert nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy „kellett volna”),
  • megnő az érzelmi távolság – a cég működik, de a kapcsolódás megszűnik.

„Ha nem mondod ki, mit vársz el, nem a csapat hibázik – te hagytad magukra őket.”

A kimondás nem bántás – hanem vezetői felelősség

Sokan félnek attól, hogy ha pontosan visszajeleznek, az majd rombol, vagy lehúz. Pedig épp a visszajelzés az, ami biztonságot ad – és lehetőséget a fejlődésre. Ez az első lépés:

  • Ne csalódás után beszélj – hanem előtte mondj ki mindent világosan.
  • Ne félj visszajelezni – félj attól, ha a csapat csak találgat.
  • Ne várj: vezess.

A jó vezető nem kemény – hanem egyértelmű. És ez ma a legnagyobb hiánycikk.

Útravaló gondolat

A vezetői csalódás legtöbbször nem a csapat hibája – hanem az, hogy nem mondtuk ki, mit várunk el.

„Nem az bánt, amit más tett. Hanem az, amit te nem mondtál ki időben.”
(Kussolsz, nem sírsz, csinálod)


Kíváncsi vagy, mit hoz néhány apró változás?

Cselekednél – de nem tudod, hol kezdd?

Töltsd le a „7 tipp – 7 lépcső alapján” összeállítást! Egyszerű, mégis hatákony ötleteket kapsz, amiket már ma be tudsz építeni a céged működésébe, és azonnal érezni fogod a különbséget.

Nézd meg, hol szivárog el az idő, az energia – vagy a pénz a cégedben. Ha készen állsz szembenézni a valósággal, itt kezdődik a változás. Töltsd ki a Céges Gyorstesztet!

Kíváncsi vagy, mit hoz néhány apró változás?

Töltsd le a „7 tipp – 7 lépcső alapján” összeállítást! Egyszerű, mégis hatákony ötleteket kapsz, amiket már ma be tudsz építeni a céged működésébe, és azonnal érezni fogod a különbséget.

Cselekednél – de nem tudod, hol kezdd?

Nézd meg, hol szivárog el az idő, az energia – vagy a pénz a cégedben. Ha készen állsz szembenézni a valósággal, itt kezdődik a változás. Töltsd ki a Céges Gyorstesztet!

Hasonló cikkek

Fejetol-buzlik-a-hal-es-ezt-vezetokent-erdemes-tudni
HR

Fejétől bűzlik a hal – és ezt vezetőként érdemes tudni

A csapat trehány. Az ügyfelek hálátlanok. A piac kiszámíthatatlan. A világ mindig hibás. Csak te nem. De ha tényleg fejétől bűzlik a hal, akkor a cég problémái nem a kollégákon, nem az ügyfélszolgálaton, hanem a vezetői működésedben kezdődnek. Ez a poszt nem simogat. De segít visszavenni a kontrollt – ha készen állsz

Tovább olvasom »
A-mogyorokrem-utan-semmi-nem-eleg-edes
Folyamatok

A mogyorókrém után semmi nem elég édes – a cégben sem

Van az a szint, ami után minden más csalódás. A gyerek megszokja a mogyorókrémet – és onnantól a méz, a lekvár, a barack se elég. A cégben ugyanez történik, csak épp te vagy a gyerek. Ha nem építesz rendszert, hanem mindig csúcsra járatsz mindent, egyszer csak azt veszed észre: semmi nem elég

Tovább olvasom »
Miert-mennek-jobban-a-cegek-azoknal-akik-sportmodban-elnek
Vállalkozói attitűd

Miért mennek jobban a cégek azoknál, akik sportmódban élnek?

Nem csak testben edzettek – hanem fejben is. Aki sportolt komolyan, az tudja, mit jelent: fegyelem, ritmus, fókusz, önreflexió. És ha ezeket a működési elveket beviszed a cégedbe, az eredmény is egészen más lesz. Ez a poszt megmutatja, milyen sportolói működésmódok segíthetnek abban, hogy a vállalkozásod ne csak túléljen – hanem fejlődjön.

Tovább olvasom »
Sarlatan-vagy-szakember-cegvezetes
Cégépítési projektek

Sarlatán vagy szakember? – Mi köze a XIX. századi fogorvosnak a cégvezetéshez

Volt idő, amikor a fogorvos nem gyógyított – csak kibűvészkedett egy fájdalmas tünetet. Látványosan, gyorsan, harsányan – de a baj gyökere ott maradt. Sok cégvezetés ma is így működik. Hívunk valakit, aki „megoldja”. Tanácsot ad, tűzolt, helyretesz. Csak épp nem tanít meg működni. Ez a poszt segít felismerni, mikor támaszkodsz külső mentőövre-

Tovább olvasom »
Keszulj-fel-a-valsagra-mielott-beut
Folyamatok

Készülj fel a válságra – mielőtt beüt

Nem kérdés, hogy jön-e válság. A kérdés az, hogy te készen állsz-e rá. A legtöbb cég nem egyetlen nagy hiba miatt roppan meg– hanem azért, mert nem volt tartalék, rendszer, előrelátás. Ez a poszt segít átgondolni, mit tehetsz ma azért, hogy holnap ne csak túlélj – hanem stabil maradj. Mert a válságot

Tovább olvasom »

Ne menj el üres kézzel!
Nem véletlenül olvasgatsz.

Valami nem stimmel – vagy érzed, hogy mehetne jobban.

Ez itt nem egy „ingyenes anyag”.
Ez 7 konkrét tipp, amit már ma be tudsz tenni a cégedbe.

Töltsd le a 7 tippet – és kezdj el végre vezetni, ne csak dolgozni!

Na most komolyan – úgy mennél tovább, hogy SEMMIT nem viszel magaddal...?

Pedig itt egy 7 egyszerű tippből álló pdf-es anyag, amit már ma be tudnál építeni a céges gyakorlatba és segítene jobban működni – nem több munkával, hanem okosabb rendszerrel.

Na most komolyan – úgy mennél tovább, hogy SEMMIT nem viszel magaddal...?

Pedig itt egy 7 egyszerű tippből álló pdf-es anyag, amit már ma be tudnál építeni a céges gyakorlatba és segítene jobban működni – nem több munkával, hanem okosabb rendszerrel.

ugyvezetoakademia.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.